Hírek
2012. Március 09. 07:11, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Növekszik a PB-piacon az autógáz aránya
Miközben a teljes PB-ágazat évek óta folyamatosan csökken, az utóbbi két évben nyolc százalékkal növekedett az autógáz forgalma.
A gépjárművek gázossá alakításának 200-250 ezer forintos költsége a mintegy 40 százalékos üzemanyag-megtakarítás révén a futásteljesítménytől függően egy-két év alatt megtérül.
Miközben a teljes PB-ágazat kilenc százalékot csökkent, az autógáz eladások nyolc százalékkal nőttek 2011-ben 2010-hez képest − ismertette a szegmens fő trendjeit Szirmai Zoltán, az ágazatban piacvezető Prímagáz Zrt. vezérigazgatója. Bár a PB, mint energiahordozó Európában visszaszorulóban van, a tavalyi csökkenés felét a terményszárítók igényének a száraz időjárás miatti nagymértékű visszaesése okozta. Az autógáz eladások hasonló mértékben (évi 4-4,5 százalékkal) csökkentek egészen 2010-ig. Abban az évben viszont hat százalékkal nőtt az értékesítés 2009-hez képest, tavaly pedig további nyolc százalékkal emelkedett a forgalom − mondta el az igazgató.
A növekmény elsősorban a benzin rohamos drágulásának következménye (dízel autót nehezebb átalakítani). Bár az autógáz ára hasonló irányban mozog, mint a benziné, a két üzemanyag eltérő árstruktúrája miatt autógázzal közlekedni mégis hozzávetőlegesen 40 százalékos megtakarítást jelent. Ennek a megtakarításnak kell kitermelnie a jármú 200-250 ezres átalakítási költségét. Ez egy évi 15 ezer kilométert futó, 8 litert fogyasztó családi autónál már 400 forintos benzinár mellett évi 192 ezer forintos költségmegtakarítást eredményez, tehát a megtérülés ideje nagyjából 16 hónap. A kezdeti befektetés tehát egy ilyen magánszemély esetében átlagosan 1,5 év után megtérül, ez pedig egyre többeknek belátható idő. Egy sokat futó, céges, vagy nagy fogyasztású autónál a megtérülés sokkal gyorsabb.
A „gázosítási kedvet” csak fokozzák a közelmúltban enyhült jogszabályok, amelyek alapján a PB-gázzal működő korszerű autókat már nem korlátozzák a parkolóházakba hajtásban. Környezetvédelmi szempontból sem mellékes, hogy PB-vel üzemeltetve a legrégebbi autók még egy hibridnél is kevésbé szennyezők, és teljesítik a még be sem vezetett Euro6-os normákat (szmogriadóban is közlekedhetnek).
Ma Magyarországon több mint 600 kúton lehet autógázt tankolni, jellemzően a főutak mentén, de az újabb és újabb átépítési hullámok révén a hozzáférést biztosító hálózat folyamatosan gyarapodik − mutatott rá Szirmai Zoltán.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 20. 09:51, szombat | Belföld
Orbán Viktor: amíg nemzeti kormány van, Magyarország nem lép háborúba
Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán.
2024. Április 20. 09:49, szombat | Belföld
BMW-Lufthansa megállapodás: nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon
2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld
Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül
2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld
KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.