Hírek
2019. December 03. 13:02, kedd |
Belföld
Forrás: mti/illusztráció: pixabay
Meghiúsult számhordozási kérelem miatt bírságolt a hírközlési hatóság

Többszörösen is megalapozatlanul utasította el előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom Nyrt., ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatót tízmillió forintos,
vezető tisztségviselőjét pedig egymillió forintos bírság megfizetésére kötelezte - közölte az NMHH kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a Telekom előfizetője szeptemberben fordult a hírközlési hatósághoz, mert mobiltelefonszámát többszöri igénybejelentése ellenére sem sikerült áthordozni a Telekomtól a Vodafone Zrt.-hez. Az előfizető ezen kívül azt is kifogásolta, hogy a szolgáltató nem fizetett kötbért az elmaradt számhordozás miatt, és panaszait a szolgáltatók elutasították.
Az általános felügyeleti eljárásban az NMHH megállapította, hogy a Telekom a hordozási igényeket két esetben is azért tagadta meg, mert az igénylő előfizető lakcímében a közterület neve a nyilvántartásában nem egyezett meg azzal, amit a Vodafone mint átvevő szolgáltató küldött: az hol Krúdy utca, hol Krúdy Gyula utca néven szerepelt. A Telekom annak ellenére utasította el az előfizetőt, hogy az utcanévtől eltekintve a Vodafone által megküldött összes többi adat - név, telefonszám, irányítószám, település, közterület típusa, házszám - megegyezett a nyilvántartásában szereplőkkel, azaz az előfizetőt egyértelműen be lehetett azonosítani.
Mint írták, ezen kívül a Telekom a kérelmezőt bizonytalanságban hagyta azzal, hogy a panaszaira nem adott megfelelő és megalapozott választ, valamint az előírások ellenére kötbért sem fizetett neki. Az elkövetett jogsértések miatt az NMHH a szolgáltatóval szemben tízmillió forint, a jogsértés ismételtsége miatt pedig a cég vezető tisztségviselőjével szemben egymillió forint bírságot szabott ki, és a Telekomot jogkövető magatartásra kötelezte.
A döntés nem végleges, ellene a Telekom fellebbezést nyújtott be.
Közölték: a Telekomnak minden egyes, jogsértésből adódó sikertelen számhordozási kísérlet után kötbért kellett volna fizetnie az előfizetőnek. Ilyenkor az a megfelelő eljárás, hogy a szolgáltató tájékoztatja az előfizetőt arról, hogy miért jogosult a kötbérre, és az összeg feltüntetése mellett úgy kell részleteznie annak kiszámítását is, hogy az előfizető is ellenőrizni tudja, helyes-e az összeg. Mivel a Telekom tagadta, hogy jogtalanul járt el az előfizetővel szemben, így kötbért sem fizetett. A szolgáltató ehelyett "a kellemetlenségek miatt" jóváírást ajánlott fel az előfizetőnek, ami egyrészt azért szabálytalan, mert a kötbért automatikusan, az előfizető kérése nélkül kellett volna kifizetnie, másrészt a jóváírással nem ismerte el a jogtalan eljárást - közölte az NMHH.
Ezek érdekelhetnek még
2021. Április 14. 13:05, szerda | Belföld
Áprilisban is jár a katásoknak a kedvezmény
Márciusra és áprilisra sem kell megfizetni a katát mintegy 120 ezer vállalkozásnak. Az adómentesség 10 milliárd forintot hagy az április elejéig zárva tartó üzleteknél, szolgáltatóknál, a vendéglátásban,
2021. Április 14. 09:41, szerda | Belföld
Meghalt 285 beteg, 3597-tel nőtt a fertőzöttek száma
Meghalt 285, többségében idős, krónikus beteg, és újabb 3597 magyar állampolgárnál mutatták ki a koronavírus-fertőzést - közölte a koronavirus.gov.hu szerdán,
2021. Április 14. 09:12, szerda | Belföld
Két idős asszonyra támadt egy késes férfi
Két idős nőt bántalmazott egy férfi Dombiratoson. Mindkettőjüktől pénzt követelt, egyiküket egy késsel meg is sebesítette. A rendőrök a rablással gyanúsítható férfit a helyszínen elfogták.
2021. Április 14. 08:36, szerda | Belföld
Ezek a koronavírus és az allergia tünetei közti különbségek
Ismét közzétette a koronavírus és az allergia tüneteinek azonosítását segítő tájékoztatóját a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) kedden a Facebook-oldalán.