Hírek
2020. December 31. 08:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Csütörtöktől változik a bankkártyás fizetési folyamat MÁV-online jegyvásárláskor
December 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetésnél a vásárlást kezdeményező fél azonosítására,
a változás az online vonatjegyet vásárló utasokat érinti - közölte a MÁV-Start szerdán az MTI-vel.
Ennek következtében minden jegyvásárláskor a fizetésnél plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassulhat és körülményesebbé válhat.
Kiemelték, hogy az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV-Start és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.
Mindezek miatt a vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve bankokkal való adategyeztetésnél a helyes telefonszám megadása is. Ezen felül tanácsolták, hogy célszerű meggyőződni arról is, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.
A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni - hangsúlyozta a MÁV-Start közleményében, amelyben jelezték, ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.
Az online jegyvásárlásoknál fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999) - olvasható a vasúttársaság közleményében.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 08. 08:35, vasárnap | Belföld
Nébih: visszahívta és kivonta a forgalomból a Lidl Magyarország az Adventi kalendárium nevű édességét
A Lidl Magyarország visszahívta és kivonta a forgalomból a 75 grammos kiszerelésű Adventi kalendáriumát (csokoládé) érzékszervi probléma miatt - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szombaton az MTI-vel.
2024. December 08. 08:34, vasárnap | Belföld
Schmidt Mária: Csurka István hivatása, vallása a magyarság sorsa volt
Csurka István hivatása, vallása a magyarság sorsa volt, és csak ez érdekelte, ez fűtötte - hangsúlyozta a Terror Háza Múzeum főigazgatója szombaton Lakitelken.
2024. December 07. 08:54, szombat | Belföld
Meteorológia: jelentősen csökkent a vasárnapi csapadék esélye
Módosult a Darragh névre keresztelt ciklon mozgásának iránya, így jelentősen csökkent a vasárnapi csapadék esélye - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán pénteken.
2024. December 07. 08:51, szombat | Belföld
Elnök-vezérigazgató: teljes lendülettel épül a debreceni BMW-autógyár, a tervek változatlanok
A BMW új debreceni gyárának építése teljes lendülettel zajlik, az ezzel kapcsolatos tervek változatlanok - közölte a gyár elnök-vezérigazgatója pénteken az MTI-vel.