2021. május 15, szombat - Zsófia

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2021. Május 14. 19:05, péntek | Külföld

Újabb napi oltásrekordot állítottak fel Németországban

Új rekordot felállítva egy nap alatt több mint 1,3 millió embernek adták be az új típusú koronavírus által okozott betegségtől védő oltást Németországban - közölte pénteken a szövetségi egészségügyi miniszter.

2021. Május 14. 13:04, péntek | Külföld

Villám csapott egy indiai erdőbe, 18 elefánt pusztult el

Egy 18 elefántból álló csorda tetemeit találták meg az északkelet-indiai Asszam államban, miután a Kandoli védett erdőbe villám csapott.

2021. Május 14. 09:59, péntek | Külföld

A fertőzöttek száma 160,8 millió, a halálos áldozatoké 3,34 millió

A világon 160 828 503 ember fertőződött meg eddig a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 3 340 359 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem péntek reggeli összesítése szerint.

2021. Május 14. 06:00, péntek | Külföld