Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2014. November 25. 05:00, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon

A férfiak kevésbé aktívak a közösségi oldalakon

A férfiak 20, a nők csupán 10 százalékát nem érdeklik a közösségi oldalak. Szinte százszázalékos a Facebook ismertsége a magyar internetezők körében. A közösségi oldal tábora nemcsak nagy, hanem aktív is: a netezők 89 százaléka regisztrált az oldalra, a tagok 96 százaléka pedig aktívan használja is - olvasható aMetropolmai számában.

A KutatóCentrum Web 2.0 Report című friss felméréséből kiderül, hogy a Google+ ismertsége megközelíti a Facebookét, 87 százalék hallott már a szolgáltatásról. A 18–60 éves magyar internetezőknek viszont csak 55 százaléka tagja az oldalnak, és a regisztráltaknak 43 százaléka számít aktív felhasználónak. A kisebb hazai felhasználói bázissal rendelkező oldalak közül az Instagram, a LinkedIn, valamint a Pinterest tudta jobban aktivizálni közösségét: mindhárom szolgáltatást a tagok közel 60 százaléka használja rendszeresen.

Ezek az oldalak más-más közönséget érnek el: míg a LinkedInt elsősorban a felsőfokú végzettségűek és a budapestiek használják, addig az Instagram és a Pinterest esetében a 18–29 évesek és a nők a legaktívabbak – mondta Györke Zsuzsanna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.

A 18–29 évesek és a nők más közösségi oldalakon is a legaktívabb felhasználónak számítanak: a 35 százalékos átlaghoz képest többen vannak köztük, akik szívesebben leveleznek itt, mint az e-mail fiókjukban (nők: 45, 18–29 évesek: 59 százalék). Emellett előszeretettel próbálnak ki alkalmazásokat, lépnek be csoportokba, és egyre gyakrabban lépnek be mobilról közösségi oldalakra

4,4 millió magyar felhasználó

70 százaléka a magyar internetezőknek napi szinten használja valamelyik közösségi platformot. A SocialDaily statisztikája szerint Magyarországon jelenleg 4,4 millió Facebook-felhasználó van. A nők aránya 52,17 százalékos, míg a férfiak jelenléte 47,83 százalékos az oldalon.

A felhasználók több mint negyede (26,4 százaléka) a 25–35 éves korosztályból kerül ki, életkor szerinti bontásban ők képviselik a legnagyobb csoportot. Alig lemaradva, 25,5 százalékkal a 18–25 éveseké a második legnépesebb tábor az oldalon, akiket 22,7 százalékkal követnek a 35-45 évesek. A 13–18 évesek a hazai felhasználók 14,1 százalékát jelentik.

Meg kell jegyezni, hogy az eloszlást némiképp torzítja, hogy az egyes generációk létszáma között jelentős eltérések vannak. Másrészt ahogy haladunk a fiatalabb korosztályok felé, annál nagyobb arányú a Facebook-használat.

Az adatokból néhány érdekesség is kiderül: a felhasználók 41 százaléka kapcsolatban él, 15 százalék egyedülálló, ugyanakkor 44 százalék nem adott ilyen jellegű információt magáról. Körükben a legnépszerűbb úti célnak Németország, Anglia és Hollandia számít.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során